البحث المتقدم

دورة التحسين المستمر للجودة في الإشارات والأنظمة باستخدام مؤشرات أداء محددة

Title Continuous Quality Improvement in Signals and Systems Course Using Specific Performance Indicators

الباحث الرئيس حسن طارق شطة
التخصص: الهندسة الكهربائية
التخصص الدقيق:
المستخلص: تقدم هذه الورقة الدورة النتائج ومؤشرات الأداء المحددة و منهجيات / استراتيجيات التعليم / التعلم تم اعتماده فيما يتعلق بدورة "الإشارات والأنظمة" تدرس لطلاب البكالوريوس في الكهرباء هندسة. سيناقش رسم الخرائط بالطبع النتائج ومؤشرات الأداء مع ABET مخرجات الطالب وكيف الجودة المستمرة يتم تنفيذ التحسين (CQI) في سياق الإشارة والأنظمة من خلال تعديل تدريس المقرر / إستراتيجية التعلم في تقديم المقرر ذات الصلة بـ نتائج الدورة الفاشلة. وتأثير هذه استراتيجيات التدريس على أداء الطلاب نوقشت بالتفصيل. وسيتم استخلاص النتائج بناء على منهجيات التدريس والتعلم اعتمد للتحسين.
Abstract: This paper presents the course outcomes, specific performance indicators, and teaching / learning methodologies / strategies adopted related to the ‘Signals and Systems’ course taught to the Bachelor's students of Electrical Engineering. It will discuss the mapping of course outcomes, and performance indicators with the ABET Student Outcomes and how Continuous Quality Improvement (CQI) is implemented in the course of Signal and Systems by modifying the course teaching / learning strategy in course delivery related to the failing course outcomes. And the impact of these teaching strategies on the performance of students is discussed in detail. And conclusions will be drawn based on the teaching and learning methodologies adopted for improvement.
الحالة: محكم ومنشور
جهة التحكيم:
دار النشر:
سنة النشر: 2019
تحويل التاريخ