دورة التحسين المستمر للجودة في الإشارات والأنظمة باستخدام مؤشرات أداء محددة
Title Continuous Quality Improvement in Signals and Systems Course Using Specific Performance Indicators
الباحث الرئيس حسن طارق شطة
التخصص: الهندسة الكهربائية
التخصص الدقيق:
المستخلص: تقدم هذه الورقة الدورة
النتائج ومؤشرات الأداء المحددة و
منهجيات / استراتيجيات التعليم / التعلم
تم اعتماده فيما يتعلق بدورة "الإشارات والأنظمة"
تدرس لطلاب البكالوريوس في الكهرباء
هندسة. سيناقش رسم الخرائط بالطبع
النتائج ومؤشرات الأداء مع ABET
مخرجات الطالب وكيف الجودة المستمرة
يتم تنفيذ التحسين (CQI) في سياق
الإشارة والأنظمة من خلال تعديل تدريس المقرر
/ إستراتيجية التعلم في تقديم المقرر ذات الصلة بـ
نتائج الدورة الفاشلة. وتأثير هذه
استراتيجيات التدريس على أداء الطلاب
نوقشت بالتفصيل. وسيتم استخلاص النتائج
بناء على منهجيات التدريس والتعلم
اعتمد للتحسين.
Abstract: This paper presents the course
outcomes, specific performance indicators, and
teaching / learning methodologies / strategies
adopted related to the ‘Signals and Systems’ course
taught to the Bachelor's students of Electrical
Engineering. It will discuss the mapping of course
outcomes, and performance indicators with the ABET
Student Outcomes and how Continuous Quality
Improvement (CQI) is implemented in the course of
Signal and Systems by modifying the course teaching
/ learning strategy in course delivery related to the
failing course outcomes. And the impact of these
teaching strategies on the performance of students is
discussed in detail. And conclusions will be drawn
based on the teaching and learning methodologies
adopted for improvement.