البحث المتقدم

مقارنة بين التقييم العددي والدوري تقدم مخرجات التعلم الخاصة بدورة تدريبية دورات تمهيدية وهندسية المستوى

Title Comparison of Numerical Assessment and Periodic Progress of Specific Course Learning Outcomes for Introductory and Reinforce Level Engineering Courses

الباحث الرئيس محمد الطيب ناقاش ميهر قل
التخصص: الهندسة المدنية
التخصص الدقيق: Structural Engineering
المستخلص: يكتسب نموذج التعليم القائم على النتائج شعبية في التعليم الهندسي. التقييم المناسب نتائج التعلم بالطبع (CLOs) العمود الفقري لهذا النموذج. في هذه الدراسة يتم تقييم CLOs عدديا من قبل ثلاثة طرق مختلفة نهج EMAU ، المتوسط المرجح والمتوسط الحسابي البسيط. كانت مصفوفة التقييم نفسها للجميع ثلاث طرق. تمت دراسة ثلاث CLOs محددة لدورتين مختلفتين. يعزز مستويين مختلفين (ميكانيكا التربة مع المختبر) وتم اختيار مقدمة (نظرية نظرية الإحصاء) من برنامج الهندسة المدنية لمدة ثلاثة فترات متتالية في معهد هندسي متطور. بهذا ينتهي ست حالات تقييم CLO. الدورات كانت تدرس من قبل نفس المدرسين (المؤلفين) للمصطلحات المدروسة. تم مقارنة أدائهم. مصطلح التقدم الحكيم من كل CLO كما تم تناولها. يتضح من النتائج أن طريقة المتوسط المرجح هي الأكثر استدامة عمليات التعليم الهندسي بسبب بساطتها وتغطيتها المناسبة. ومن المتوقع أن تنتهي الدراسة مساعدة الهندسة وأعضاء هيئة التدريس الآخرين على أن يكونوا أكثر تساهلاً في عمليات التعليم الهندسي القائمة على النتائج.
Abstract: Outcome based education model is gaining popularity in engineering education. The proper assessment of course learning outcomes (CLOs) is a backbone of this model. In this study the CLOs are numerically assessed by three different methods EMAU approach, weighted average and simple arithmetic mean. The assessment matrix was same for all three methods. Three Specific CLOs for two different courses were studied. Two different levels reinforce (Soil Mechanics with laboratory) and an introductory (Statics theory course) from civil engineering program have been selected for three consecutive terms in a developing engineering institute. This concludes six cases of CLO assessment. The courses were taught by the same instructors (Authors) for the studied terms. Their performance has been compared. The term wise progress of each CLO has also been addressed. It is revealed form the results, that the weighted average method is most sustainable for the engineering education processes due to its simplicity and proper coverage. The conclusion of the study is expected to assist engineering and other faculty members to have better indulgent of the outcome based engineering education processes.
الحالة: محكم غير منشور
جهة التحكيم:
دار النشر:
سنة النشر: 2018
تحويل التاريخ