Title Option for Reducing Car Dependency in Adelaide
الباحث الرئيس محمد الطيب ناقاش ميهر قل
التخصص: الهندسة المدنية
التخصص الدقيق: Structural Engineering
المستخلص: عادة ما يُنظر إلى اعتماد السيارة على أنه نتيجة حتمية للتفاعل بين السوق والتكنولوجيا والجغرافيا. إلى جانب التغيير في نمط الحياة ، يوفر النقل الخاص بالمقارنة مع وسائل النقل العام المزيد من الخيارات للتنقل. في هذه الورقة نوقشت تبعية السيارة والقضايا ذات الصلة في أجزاء مختلفة من العالم بما في ذلك أستراليا. تحاول هذه الورقة معالجة مسألة التبعية للسيارة في عاصمة جنوب أستراليا ، أديلايد حيث الاعتماد على السيارات مرتفع نسبيًا بالمعايير العالمية. تم بالفعل اختيار وتنفيذ النقل بالسكك الحديدية الخفيفة (LRT) من قبل عدد كبير من المدن حول العالم كبديل مقبول ومريح للسيارة ويعتبر بشكل عام متكرر وسريع وميسور التكلفة ونظيف وآمن. تنقسم مدينة أديليد إلى مناطق مختلفة ثم بمساعدة مخطط المصدر - الوجهة ، يتم حساب عدد الرحلات ، وتكرار الرحلات ، وعدد الركاب. الهدف الرئيسي من هذه الورقة هو تسليط الضوء على نظام LRT لمدينة أديليد والذي سيتم دمجه بشكل جيد مع أوضاع النقل الحالية في أديليد وحولها.
Abstract: Car dependency is normally seen as the inevitable result of an interaction between the market, technology and geography. Along with the change in life style the private transport in comparison with public transport provides more choice for movement. In this paper the car dependency and related issues in different parts of the world including Australia has been discussed. This paper attempts to address the issue of car dependency in the capital city of South Australia, Adelaide where car dependency is relatively high by world standards. Light rail transit (LRT) has already been selected and implemented by large number of cities around the world as an acceptable and convenient alternative to the car and generally considered to be frequent, quick, affordable, clean and safe. Adelaide city is divided into different zones and then with the help of source – destination matrix diagram, number of trips, frequency of the trips, numbers of commuters are calculated. The main objective of this paper is to highlight an LRT system for Adelaide city which will be well integrated with the current transport modes in and around Adelaide.