Title Acoustic transfer function in gasoline engines
الباحث الرئيس فيصل عمر محمد سعيد محروقي
الباحثون المشاركون
التخصص: الهندسة الميكانيكية
التخصص الدقيق: المركبات
المستخلص: 1,360 / 5,000
نتائج الترجمة
يلعب هيكل المحرك دورًا رئيسيًا في أدائه وفقًا لمعايير NVH المختلفة. المواد المستخدمة في تصنيع غلاف المحرك تحدد انبعاثات الضوضاء. أشارت الدراسات السابقة إلى الطبيعة غير الخطية والمتغيرة الزمنية لخصائص توهين الصوت للمحرك. تهدف هذه الورقة إلى التحقيق في وظيفة نقل الصوت لمحرك بنزين متوسط الشوط. تم الحصول على البيانات من منصة اختبار محرك البنزين لدراسة العلاقة بين تطور الضغط داخل الأسطوانة والضوضاء المشعة الناتجة. تمت مقارنة طيف انبعاثات الضوضاء المكتسبة مع طيف الضغط داخل الأسطوانة الذي تم تطويره باستخدام تحليل cepstrum من أجل الحصول على وظيفة النقل. هذه الوظيفة ، التي تمثل التوهين الهيكلي للمحرك ، تعتمد بشكل أساسي على شكل غرفة الاحتراق ، ومعلمات حقن الوقود وخصائص المواد لهيكل المحرك. تم تشغيل محرك الاختبار في ظروف مختلفة لمعرفة التأثيرات على وظيفة نقل الصوتيات. تم العثور على الاختلافات في مستويات ضغط الصوت (SPL) لوظيفة النقل لتكون نفسها تقريبًا ، على الرغم من الاختلافات في ظروف اختبار المحرك. تُظهر الحداثة الرئيسية للمنهجية التي تمت مناقشتها تعدد استخدامات تطبيق تقنية تحليل cepstrum التي تم استخدامها سابقًا لمنهجية تشخيص الأخطاء غير التدخلية.
Abstract: The structure of an engine plays a key role in its performance on various NVH benchmarks. Materials used to manufacture engine casing quantify noise emissions. Previous studies have pointed out towards the nonlinear and time variant nature of sound attenuation properties of an engine. This paper aims to investigate the sound transfer function of a medium stroke gasoline engine. Data was acquired from a gasoline engine test rig to study the relationship between in-cylinder pressure development and the resulting radiated noise. The spectrum of noise emissions acquired was compared with the spectrum of in-cylinder pressure developed using cepstrum analysis in order to obtain the transfer function. This function, which represents the structural attenuation of an engine, is mainly dependent on the shape of the combustion chamber, fuel injection parameters and material properties of the engine structure. The test engine was operated at various conditions to see effects on the acoustics transfer function. Variations in the sound pressure levels (SPL) of the transfer function were found to be almost the same, in spite of variations in engine testing conditions. The major novelty of the discussed methodology shows versatility of application of cepstrum analysis technique which has been previously used for non-intrusive fault diagnosis methodology.
الحالة: محكم ومنشور
جهة التحكيم:
دار النشر: International Journal of Vehicle Noise and Vibration