Title Effects of dampers on piston slapping motion
الباحث الرئيس فيصل عمر محمد سعيد محروقي
الباحثون المشاركون
التخصص: الهندسة الميكانيكية
التخصص الدقيق: المركبات
المستخلص: The secondary motion of the piston skirt is a key contributor to noise, vibration and harshness (NVH) emissions from an internal combustion engine. Previous works have focused on various mathematical models of piston secondary motion. In the presented work an overview of piston secondary motion is presented. The scope of using a novel indirect method to control this motion is discussed which involves use of vibration dampers. The discussed methodology can be used to design an optimised profile of the skirt to control noise and vibrations emitted and hence satisfy customer benchmarks.
Abstract: تعتبر الحركة الثانوية لحافة المكبس عاملاً رئيسياً في انبعاثات الضوضاء والاهتزاز والخشونة (NVH) من محرك الاحتراق الداخلي. ركزت الأعمال السابقة على نماذج رياضية مختلفة للحركة الثانوية للمكبس. في العمل المقدم يتم تقديم لمحة عامة عن حركة المكبس الثانوية. تمت مناقشة نطاق استخدام طريقة غير مباشرة جديدة للتحكم في هذه الحركة والتي تتضمن استخدام مخمدات الاهتزاز. يمكن استخدام المنهجية التي تمت مناقشتها لتصميم ملف تعريف محسن للتنورة للتحكم في الضوضاء والاهتزازات المنبعثة وبالتالي تلبية معايير العملاء.
الحالة: محكم ومنشور
جهة التحكيم:
دار النشر: International Journal of Vehicle Noise and Vibration