البحث المتقدم

مراجعة حديثة لأنظمة السيارات الهجينة في منطقة مجلس التعاون الخليجي

Title A recent review of hybrid automotive systems in Gulf Corporation Council region

الباحث الرئيس فيصل عمر محمد سعيد محروقي

الباحثون المشاركون

التخصص: الهندسة الميكانيكية
التخصص الدقيق: المركبات
المستخلص: أدى الاضطراب الأخير في سوق النفط ، فضلاً عن الانخفاض المستمر في مخزونات الوقود الأحفوري ، إلى زيادة الاهتمام بمختلف التقنيات البديلة مثل السيارات الهجينة. على الرغم من الزيادة السريعة في أسواق السيارات الكهربائية الهجينة ، لا يزال نطاقها لمنطقة مجلس التعاون الخليجي بحاجة إلى مزيد من الاستكشاف. ينتشر الوعي حول فوائد استخدام السيارات الكهربائية الهجينة بسرعة في منطقة مجلس التعاون الخليجي ، وهذا له آثار إيجابية من حيث رضا المستهلك وتقليل الملوثات البيئية. الهدف الرئيسي من العمل المقدم هو استكشاف فوائد استخدام تكنولوجيا المركبات الهجينة من حيث التوفير في التكلفة وخفض انبعاثات غازات الاحتباس الحراري. تم العثور على وفورات في الانبعاثات لتكون في نطاق 9-13 ٪. كانت وفورات الوقود لكل 100 كيلومتر في نطاق 8-10 لتر. يناقش العمل المقدم العديد من القضايا المتعلقة بخلفية وميزات ومكونات المركبات الهجينة. تم تحليل الاتجاهات في التصميم وإدارة الطاقة وتحجيم المكونات وتكاليف الطاقة وانبعاثات الدفيئة والاقتصاد في استهلاك الوقود وأداء هذه المركبات. وقد تم التوصل إلى مزيد من الاستنتاجات والتوصيات حول هذه القضايا مع التركيز على اتجاهات السوق في منطقة مجلس الشركات الخليجية.
Abstract: A recent turbulence in the oil market, as well as the ever-decreasing stocks of fossil fuels, has led to growth of interest in various alternative technologies like automotive hybrid vehicles. Despite the rapid increase of markets of hybrid-electric vehicles, their scope for the Gulf Corporation Council region still needs to be explored further. Awareness about benefits of using hybrid-electric vehicles is fast spreading in the Gulf Corporation Council region and this has positive impacts both in terms of consumer satisfaction and reduction of environmental pollutants. The major aim of presented work is to explore the benefits of using hybrid vehicle technology in terms of savings in cost and reduction in greenhouse gas emissions. Emissions savings were found to be in a range of 9–13%. Fuel savings per 100 km were in a range of 8–10 L. The presented work discusses various issues related to background, features, and components of hybrid vehicles. Trends in the design, energy management, component sizing, energy costs, greenhouse emissions, fuel economy, and performance of these vehicles have been analyzed. Further conclusions and recommendations have been made about these issues keeping in focus market trends in the Gulf Corporation Council region.
الحالة: محكم ومنشور
جهة التحكيم:
دار النشر: Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part D: Journal of Automobile Engineering
سنة النشر: 2019
تحويل التاريخ