Title Certificate Revocation in Connected Vehicles
الباحث الرئيس سامي سعد يوسف البوق
الباحثون المشاركون
التخصص: علوم الحاسب
التخصص الدقيق: connected vehicles - distributed systems
المستخلص: في المركبات المتصلة ، يتعرض السائقون للهجمات عندما يتواصلون مع أقرانهم غير المعتمدين. يحدث هذا عندما تعتمد السيارة على معلومات قديمة تؤدي إلى تفاعلات مع المركبات التي انتهت صلاحيتها أو أبطلت الشهادات التي تدعي أنها عقدًا شرعية. يجب أن تتلقى المركبات بشكل متكرر أو تستفسر عن قائمة شهادات مبطلة محدثة لتجنب التواصل مع المركبات المشبوهة لحماية نفسها. في هذه الورقة ، نقترح مخططًا يعمل على طريق سريع مقسم إلى مجموعات وتديره وحدات على جانب الطريق (RSUs) لضمان الأصالة والحفاظ على الهويات المخفية للمركبات. يشتمل المخطط المقترح على أربعة مكونات رئيسية يلعب كل منها دورًا رئيسيًا. في التسلسل الهرمي الأعلى ، لدينا السلطة المسؤولة عن إصدار الشهادات طويلة الأجل وإدارة جميع السلطات الوسيطة الهابطة والتحكم فيها ، والتي تغطي مناطق معينة (مثل RSUs) وتزويد المركبات بشهادات أسماء مستعارة قصيرة الأجل لإخفاء هويتهم و تجنب التتبع. يتم تسجيل كل عملية متعلقة بالشهادة في تخزين blockchain لضمان النزاهة والشفافية. لتنظيم الاتصال بين العقد ، تم تقديم مديري الأمن لتمكين التفويض والوصول مباشرة أثناء الاتصالات. توفر هذه المكونات معًا للمركبات قائمة شهادات تم إلغاؤها على الفور من خلال RSUs ، والتي يتم توفيرها مع وسطاء النشر / الاشتراك الذين يتيحون بنية تحتية للرسائل يتم التحكم فيها. نحن نتحقق من صحة عملنا في بيئة محاكاة للطرق السريعة الذكية تضم وحدات RSU مترابطة لإثبات فعالية أسلوبنا.
Abstract: In connected vehicles, drivers are exposed to attacks when they communicate with unauthenticated peers. This occurs when a vehicle relies on outdated information resulting in interactions with vehicles that have expired or revoked certificates claiming to be legitimate nodes. Vehicles must frequently receive or query an updated revoked certificate list to avoid communicating with suspicious vehicles to protect themselves. In this paper, we propose a scheme that works on a highway divided into clusters and managed by roadside units (RSUs) to ensure authenticity and preserve hidden identities of vehicles. The proposed scheme includes four main components each of which plays a major role. In the top hierarchy, we have the authority that is responsible for issuing long-term certificates and managing and controlling all descending intermediate authorities, which cover specific regions (e.g., RSUs) and provide vehicles with short-term pseudonyms certificates to hide their identity and avoid traceability. Every certificate-related operation is recorded in a blockchain storage to ensure integrity and transparency. To regulate communication among nodes, security managers were introduced to enable authorization and access right during communications. Together, these components provide vehicles with an immediately revoked certificate list through RSUs, which are provided with publish/subscribe brokers that enable a controlled messaging infrastructure. We validate our work in a simulated smart highway environment comprising interconnected RSUs to demonstrate our technique’s effectiveness.
الحالة: محكم غير منشور
جهة التحكيم: IJCSNS International Journal of Computer Science and Network Security