Title Evaluation of curricula and educational programs
الباحث الرئيس عبدالله عبدالمحسن سعد العمري الحربي
التخصص: التربية
التخصص الدقيق: المناهج وطرق التدريس
المستخلص: يلعب تقويم المناهج دوراً حيويا في توجيه وإبقاء اتجاه جيل الشباب على الطريقة المرغوبة لتحقيق الأهداف الوطنية والمساعدة على تحديث المناهج، وفقا لمتغيرات الزمن والظروف الحياتية.
ويشير تقويم المناهج الدراسية إلى عملية مستمرة لجمع وتحليل وتوليف وتفسير المعلومات للمساعدة في فهم ما يتعلمه الطلاب وما يمكنهم فعله. وهو يشير إلى المجموعة الكاملة من المعلومات التي يتم جمعها في المنشأة التعليمية لتقويم (إصدار أحكام بشأن) تعلم الطلاب وفعالية المنهج أو البرنامج في محتوى كل مجال.
Abstract: Curriculum evaluation plays a vital role in guiding and maintaining the direction of the young generation on the desired way to achieve national goals and help update curricula, according to the changes of time and life circumstances.
Curriculum assessment refers to an ongoing process of collecting, analyzing, synthesizing, and interpreting information to help understand what students are learning and can do. It refers to the complete set of information collected in the educational facility to evaluate (judgment about) student learning and the effectiveness of the curriculum or program in the content of each domain.
الحالة: محكم ومنشور
جهة التحكيم: عمادة البحث العلمي بالجامعة الإسلامية